Wereldoriëntatie
In groep 3 tot en met 8 werken we met de wereldoriëntatiemethode Blink Wereld. Een methode die uitgaat van een activerende didactiek waarbij leerlingen zelf gaan ontdekken en onderzoeken. Ze leren om zelf na te denken en de wereld om zich heen te ervaren, zodat ze actief hun kennis vergroten. We werken hierbij met de vakken aardrijkskunde, geschiedenis en natuur & techniek.
Creatieve vakken
We vinden afwisseling in de lessen en creatieve ontwikkeling belangrijk. Daarom geven we ook vakken als tekenen, handvaardigheid en muziek. We hebben daarbij aandacht voor technische vaardigheden, het ontwikkelen van creativiteit, kunstbeschouwing en cultuureducatie.
Talentmiddagen
Naast de creatieve vakken zijn er de talentmiddagen. Kinderen krijgen de kans om hun talenten te ontdekken en ontwikkelen door deel te nemen aan workshops die zij zelf kiezen. Deze middagen, die over meerdere weken worden georganiseerd, bieden een breed scala aan activiteiten zoals kunst, koken, dans en videobewerking, waarbij het stimuleren van de creatieve ontwikkeling centraal staat. Het aanbod wordt verzorgd door leerkrachten, ouders en samenwerkingspartners.
Engels in alle groepen
Gelet op de internationalisering en het toenemend gebruik van nieuwe media vinden we een goede beheersing van de Engelse taal belangrijk. We werken met een doorgaande leerlijn voor groep 1 tot en met 8, waarbij de kleuters de taal vooral spelenderwijs leren met liedjes, rijmpjes en spelletjes.
Lezen is leuk
Naast goed leren lezen, vinden wij leesplezier zeker zo belangrijk. Er is dan ook veel aandacht voor lezen bij ons op school. Zo is er een ruime bibliotheek ingericht, die jaarlijks wordt uitgebreid. De kinderen mogen iedere week een aantal boeken uitkiezen voor thuis en in de klas. Daarnaast zijn er vrijwilligers die helpen met leren lezen, is er veel aandacht voor de Kinderboekenweek en organiseren we een voorleeswedstrijd.
Eigen vragen, eigen antwoorden
Kinderen worden uitgedaagd om initiatief te nemen, samen te werken en creatief te zijn. Ze krijgen bewust steeds meer verantwoordelijkheid. Zo bouwen kinderen zelfvertrouwen op in het vinden van antwoorden op hun eigen vragen. Steeds vaker weten ze deze zelfstandig te vinden.