Nieuwsbrief 18

jun 14

“Even uit de Bijbel lezen…” is niet altijd zo vanzelfsprekend als wij wel eens denken. Dat werd wel duidelijk uit het verhaal van de maandviering van groep 6/7. In dit verhaal van een paar eeuwen geleden moest een jong meisje jaren lang sparen voor haar Bijbel. En toen ze het geld bij elkaar had, waren de Bijbels uitverkocht en moeilijk te krijgen. Gelukkig ontmoette ze een lieve priester die haar een Bijbel gaf.

Dit verhaal van lang geleden is in andere delen van de wereld nog steeds actueel. Niet iedereen kan zomaar aan een Bijbel komen. En als er wel een Bijbel is, moet deze soms in het geheim gelezen worden en mogen mensen er niet over praten. Een wereld die wij vaak niet kennen. Toch is het goed hiervan te weten en organisaties te steunen, die helpen bij de verspreiding van Bijbels, vertaling van Bijbels en het ondersteunen van vervolgde Christenen. Steunen kan financieel, maar ook door voor hen te bidden, zodat wat voor ons heel gewoon is, ook voor die mensen mogelijk wordt.

Liedrooster

In de maand juni leren de kinderen de volgende liederen:

Groep 3 t/m 8Liederen voor de Sing-in (11 juli)

Tweede Ledenvergadering 17 juni

Tijdens de ledenvergadering van 3 juni j.l. waren niet voldoende leden aanwezig om de voorgenomen fusie in stemming te brengen. Om die reden zal maandag 17 juni een tweede ledenvergadering gehouden worden in de school, om 19.30 uur. Alle leden van de vereniging hebben hiervoor een uitnodiging ontvangen.

De stemming zal deze keer zeker plaatsvinden, ongeacht het aantal aanwezige leden.

Afscheid Benjamin en James

Volgende week dinsdag zullen we afscheid nemen van Benjamin en James. De broers gaan met hun ouders beginnen aan een nieuw avontuur in Frankrijk. De voorbereidingen zijn al maanden geleden begonnen en nu is het bijna zover.

We gaan jullie missen, jongens! Hopelijk kijken jullie straks terug op een fijne tijd bij CBS Samen op Weg. En laat nog eens horen hoe het Franse leven jullie bevalt.

Benjamin en James, we wensen jullie heel veel plezier en geluk in Frankrijk!

Maandviering groep 2

Donderdag 27 juni wordt de maandviering verzorgd door groep 2. Ouders van de kinderen in deze groep zijn van harte uitgenodigd om de viering bij te wonen in de hal van de school. Deze zal beginnen om 8.30 uur en zal ongeveer een half uur duren.

Studiedag 19 juni

Op woensdag 19 juni is de laatste studiedag van dit schooljaar. Die dag zal in het teken staan van het afronden van het schooljaar, terugkomen op een aantal onderwerpen die besproken zijn tijdens de studiedag in mei, doornemen van een aantal beleidstukken, het schrijven van het jaarplan en het afstemmen van schema’s en roosters voor volgend schooljaar. Donderdag 20 juni en vrijdag 21 juni zijn nog 2 extra dagen vrij voor kinderen en leerkrachten.

Kamp groep 8

Van 5 tot 7 juni zijn de leerlingen van groep 8 op kamp geweest. Ze hebben een hele leuke tijd gehad met elkaar. Met alle ingrediënten die horen bij een kamp: Op de fiets naar Teteringen, veel gelachen, spellen gedaan, van de zon genoten, weinig geslapen, corvé, gezwommen en nog veel meer.

Tijdens het kamp werd ook ‘Wie is de Mol? ‘ gespeeld. De ontknoping van de het spel en de bekendmaking van ‘de Mollen’ vond plaats in de klas, afgelopen dinsdag.

“Het was even spannend, maar Abner en meester Edwin waren onze mollen! Wat hebben ze dit goed gedaan! Naomi wist de mollen te ontmaskeren en was daardoor de grote winnaar van het spel. Het team van Jens was het winnende team met het meeste geld!

Wat was het een leuk en spannend avontuur met elkaar! We kijken terug op een geslaagd kamp!”

Musical groep 8

Nu het kamp achter de rug is, gaat de focus van groep 8 naar de musical. 2 juli zullen de kinderen de musical ’s middags aan alle leerlingen laten zien en horen. Dit is tevens de generale repetitie voor de uitvoering in de avond, waarvoor alle ouders en betrokkenen worden uitgenodigd. Meer informatie volgt later….

Oudergesprekken

In de week van 1 juli zullen er weer oudergesprekken zijn. We bespreken dan graag de voortgang van uw kind en de resultaten van de laatste toetsen. De week hieraan vooraf krijgt u via Parro een uitnodiging om het gesprek te plannen op het moment dat u schikt.

Voor groep 1 t/m 5 zijn de gesprekken niet verplicht, maar voor groep 6 en 7 wel. Voor groep 6 worden prognosegesprekken gevoerd, waarbij de prognose voor het voortgezet onderwijs wordt gedeeld met u. Voor groep 7 gaat het gesprek over het voorlopig uitstroomniveau en mag uw kind mee komen (indien gewenst).

De gesprekken zullen op dinsdag 2 juli in de middag en donderdag 4 juli in de middag en de avond gehouden worden. De groep van juf Marlies (groep 5/6) heeft de gesprekken op woensdag 3 juli en donderdag 4 juli (vanwege afwezigheid van juf Marlies op dinsdag).

Data om te onthouden:

• 17 jun 2e ledenvergadering