Nieuwsbrief 20

jul 12

De laatste….

Het schooljaar zit erop, de vakantie staat voor de deur. We kijken terug op een jaar waarin we veel geleerd en meegemaakt hebben. De kinderen mochten groeien op allerlei gebieden en ook als personeel hebben we mooie, nieuwe, leuke en leerzame ervaringen opgedaan.

Gisteren hadden we een leuke afsluiting van het schooljaar met de kinderen in tropische sfeer. Ook met u op het plein van de school was het gezellig om in een ontspannen sfeer u te kunnen ontmoeten, even een praatje te maken en met elkaar wat te eten en te drinken.

Ook het afscheid van de groep 8 kinderen, de dag ervoor, was zeer geslaagd. Na het ‘rode loper-moment’ hebben ze genoten van een dag vol plezier en gezelligheid. Begin van de avond was het officiële moment met de ouders, waarbij na een leuke sketch van de leerkrachten, het getuigschrift en een Bijbel werd uitgereikt aan de kinderen.

Daarna hebben de kinderen met elkaar hun basisschooltijd afgesloten met een feestje en overnachting. Het werd een dag om nooit te vergeten.

Nu de vakantie voor de deur staat willen we u allemaal hartelijk danken voor uw betrokkenheid in het afgelopen jaar. We wensen iedereen een fijne vakantie en groeten u met dezelfde woorden als de kinderen van groep 8:

de Here zegent jou

en Hij beschermt jou

Hij schijnt Zijn licht over jouw leven

Hij zal genadig zijn

en heel dicht bij je zijn

Hij zal Zijn vrede aan je geven

Uitslag ‘ik weet echt veel over onze school – Quiz’

Tijdens de gezellige middag op het plein hebben diverse mensen de quiz ingevuld en ingeleverd. Er waren 11 punten te verdienen met de quiz. Vier inzenders wisten 8 punten te behalen, drie inzenders haalden zelfs 9 punten. Mevr. Verspui, mevr. Snoek en Sara Wondergem zullen verrast worden met een aardigheidje.

Jaarbrief

De oudste kinderen van het gezin hebben vandaag de jaarbrief meegekregen naar huis. Hierop staat beknopt de informatie voor volgend schooljaar. De leerkrachten per groep, de schooltijden en de belangrijkste activiteiten van de jaarkalender. De digitale versie vindt u hier:

Plusklas nieuws

Op woensdagmiddag 26 juni heeft de plusklas actiegevoerd voor Mercy Ships. De kinderen namen de (groot)ouders, klasgenoten en andere belangstellenden mee op reis. Na een korte reis met de Mercy Ships 2.0 kwamen de bezoekers aan op Palmerika. Een tropisch eiland waar van alles te doen was. Ze organiseerde een bingo, er kon gegeten worden in het restaurant of souvenirs gekocht worden in de souvenirwinkel. Onder de bomen konden we genieten van tropische temperaturen. Het was een geslaagde middag, waarbij de inspanning van de kinderen loonde. Namens deze groep is er €295,20 overgemaakt naar Mercy Ships.

Nieuwe baan voor juf Annelies

Juf Annelies heeft al veel vragen gehad, nadat bekend werd dat ze zal stoppen bij ons op school. Ze is erg blij om te laten weten dat ze een andere school gevonden heeft waar ze zal starten na de zomervakantie. Ze gaat drie dagen werken voor groep 7 op  CBS de Rank in Meerkerk. We wensen haar daarbij veel succes en plezier!

Zendingsgeld

Het laatste deel van het schooljaar hebben we gespaard voor de stichting ZOA, vluchtelingenwerk. Er is € 126,65 opgehaald. Een mooi bedrag! We bedanken iedereen voor het mee-sparen.

Schoolgids

In de afgelopen weken is gewerkt aan de nieuwe schoolgids voor schooljaar 2024-2025. Binnenkort is deze te raadplegen op de website, onder downloads.

Data om te onthouden:

• 26 aug. Begin nieuwe schooljaar met inloop voor alle groepen