Het kringloopwinkeltje

feb 20

Op dit moment zijn we aan het werk over het boek “Het kringloopwinkeltje”.

Er zijn prachtige verwerkingen bij gemaakt door “Kleuteruniversiteit”.

Zo rekenen we met de kinderen en komt er heel veel taal aan bod. Ook het rijmen natuurlijk, want het boek is helemaal in rijmvorm. Ook het scheiden van afval kwam aan bod. Waar blijft nu alles toch? De kinderen hebben een klein stukje film gezien over de “plastic soep” in de zeeën. Vanaf dat moment rapen ze ieder vuiltje op buiten!

Vrijdag  14 februari hebben we in de middag een “high tea” gehouden. De klas was gezellig aangekleed met spullen uit de kringloopwinkel. En wat waren er veel lekkere dingen!!! We hebben genoten en u kunt nog even genieten van de foto’s.

We hebben met elkaar een kringloopwinkel in de klas gemaakt en tijdens de werkles hebben we het oude schoteltje van de “high tea” met een porseleinstift versierd. Even afbakken in de oven en het blijft er voorlopig wel op. Van papier hebben we een portemonnee gemaakt met “nepgeld”. Hier kunnen de kinderen lekker mee spelen en tellen!